:D - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mandy Maas - WaarBenJij.nu :D - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mandy Maas - WaarBenJij.nu

:D

Blijf op de hoogte en volg Mandy

12 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo hallo :D

Wat een leuke reacties!! Echt heel erg leuk om te lezen, bedankt :D
Even een kleine berichtje dit keer, want we hebben nog steeds geen internet in ons huisje. We krijgen dat pas over 6-8 weken dus ik moet het nog even doen met internetcafés en restaurants (McDonalds) waar wifi is.

Om te beginnen, groot nieuws want we zijn gisteren verhuisd van de Sakasiristraat naar de Cordialaan. Ik zag hier wel tegen op omdat het huis waar we eerst zaten zo mooi was en we hadden natuurlijk Keesje de aap waar we afscheid van moesten nemen.
We werden opgehaald door de verhuurders van het huis en die brachten ons en alle koffers naar de Cordialaan waar wij de overige tijd in Suriname zullen verblijven. Het huis is erg leuk, maar er mankeerden wat dingen her en der en het was een beetje vies. Vanmorgen dus gelijk maar even druk wezen schoonmaken, mijn koffer uitgepakt en alles netjes opgevouwen en in de kast gelegd (echt waar mam).

Verder hebben we Fort Nieuw-Amsterdam bezocht en zijn we wezen zwemmen bij hotel Torarica. Ik had ondertussen zonnebrand factor 50 ingeslagen want ik zag er echt uit als een wandelende kreeft, dus begin nu gelukkig ook wat bruiner te worden!

Maandag hebben we voor het eerst huiswerkbegeleiding gegeven op het internaat, wat was dat leuk! We stelden onszelf voor aan een groep van ongeveer 80 kinderen die verblijven op het internaat. Alle kinderen komen uit het binnenland en zijn inheemsen, voor hen is het dus vaak erg wennen om in 'de stad' te wonen. Ze verblijven iedere dag op het internaat, behalve eens in de twee weken moeten ze in het weekend naar een contactpersoon (kennis/familie) die in de stad woont. Het internaat kent een strak schema (05:00 uit bed, naar school, huiswerk maken op het internaat, siësta, eten, huiswerk maken, naar bed). Best pittig! Nadat wij ons voorstelden kwamen er direct al een paar kinderen naar ons toe die graag wat hulp wilden bij aardrijkskunde, Engels, economie en geschiedenis. Ik had verwacht dat het niveau aardig laag zou zijn, maar dit viel goed tegen. Het helpen ging goed, maar wat mis ik google! Gewoon om even te checken of het klopt wat ik zeg, of een definitie van iets op te zoeken. Ook was het soms lastig om contact te maken met de leerlingen, ze kennen mij natuurlijk niet en ik hen ook nog niet dus dat heeft gewoon tijd nodig.
Vanavond gaan we weer naar het internaat om de leerlingen te helpen, ik ben benieuwd of het net zo interessant wordt als maandag.

Verder gaan we zo snel mogelijk geschiedenis geven op een school hier in de buurt en hebben we een kennismakingsgesprek op de universiteit waar Lotte en ik ons onderzoek gaan doen. Genoeg te doen dus de komende tijd!

Liefs,
Mandy.


  • 12 Februari 2014 - 18:12

    Anita :

    Haha schattie wat weer een mooi verslag. En dat je wat van mijn gebrom hebt onthouden ( kast ) haha. Ja internet mist iedereen direct en ook om nu niet met jouw te kunnen skypen maar komt vast wel. Doe je best met je missie werk en ik hoor graag weer van jouw een hele dikke kus en ja wij missen jouw. xxx

  • 12 Februari 2014 - 18:58

    Titia:

    Hoi Mandy, Wat leuk om jou op deze manier een beetje te kunnen volgen.
    Heel leuk om te lezen, want je schrijft erg boeiend! Ook ik kijk uit naar je volgende verslag. Hopelijk heb je snel internet!
    En dan ga ik nu maar slapen, want vannacht om 12 uur werd ik wakker gebeld........... Liefs en groeten van ons

  • 12 Februari 2014 - 19:13

    Marinka:

    heee Mandy,wat weer een leuk verhaal.Wij beleven niet erg veel,alleen dat de fam druk is met de carnaval,ja zelfs Herman is druk ant klussen!!!
    Lees hopelijk snel weer een leuk verhaal van jou,dikke kus van de Piepers uut Slagharen.

  • 12 Februari 2014 - 19:51

    George En Judith :

    Hey Mandy,
    Wat leuk te lezen allemaal! We kunnen je mooi volgen zo. We hopen dat je een toptijd hebt in Paramaribo! Maar dat komt vast goed. Succes met les geven! Groetjes ons

  • 12 Februari 2014 - 20:53

    Miranda:

    Hee mandy,

    Wat leuk om te lezen dat het goed met je gaat!
    geniet ervan en veel succes.
    ps. de surinamers van je af blijven slaan he :p

    xxxxx

  • 12 Februari 2014 - 21:02

    Catrien Reins:

    hallo Mandy

    wat weer een mooie belevenis .
    wat fijn om dit te lezen geniet ervan en veel succes met de missie!!!
    xxx en groetjes uit deventer

  • 12 Februari 2014 - 21:39

    Herman Westdijk:

    ha mandy . kon je t hele gebouw van fort amsterdam bezichtegen. ook waar de regering zetelt. en kreeg je ook uitleg wie en waarom t is gebouwd. dag mandy en pas op. xx

  • 12 Februari 2014 - 22:43

    Ria En Gert:

    Hey Mandy, wat mooi om deze verhalen te lezen. Succes!! en geniet.. Liefs

  • 12 Februari 2014 - 23:03

    Anita:

    p.s mooie foto`s !! als Nikki ziet dat je TOCH de dieren voert en aait !! en toffe disco bus haha. Ja ook al mooi bruin. xx

  • 13 Februari 2014 - 09:28

    Nikki:

    Mooi verhaal haha en vooral dat verhaal wat je aan mij vertelde aan de telefoon hahaha..:P
    En wat een mooie serval op de foto!! (Wilde kat)

    xxx Nikki

  • 13 Februari 2014 - 13:18

    Judy:

    He lieve mandy!
    Mooi verhaal om te lezen en leuke foto's :D
    Goed om te horen dat alles goed gaat!!!
    Geniet er lekker van meid!
    Dikke kus juud XXX

  • 13 Februari 2014 - 19:18

    Ben Hagemeijer:

    Hé Mandy
    Fijn om dat allemaal te lezen,dat het goed met je gaat dat doet ons goed!. Nu even geen kus bij het naar school gaan,maar dat houden we tegoed.

    Maus is nu bij ons in haus (de kat)
    Mandy een paar dikke kussen van Opa en Oma.

  • 12 April 2014 - 12:03

    Simone Groeneveld:

    Hadden jullie een tijdelijk huis? Fijn dat je een vast adres hebt. Interessante ervaring lijkt me inderdaad, het internaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 822
Totaal aantal bezoekers 8241

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 December 2013

Suriname

Landen bezocht: