Het leed wat examenlessen heet. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mandy Maas - WaarBenJij.nu Het leed wat examenlessen heet. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mandy Maas - WaarBenJij.nu

Het leed wat examenlessen heet.

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo hallo,

Even een kleine update vanuit Su! Alles gaat hier nog steeds dikke prima ondanks dat we ondertussen al zo’n beetje alles aan het afronden zijn en al een beetje kunnen aftellen…Maarrrr daar denken we nog even niet over na.
Ik heb ondertussen al een proefles en drie examenlessen gegeven op mijn stageschool die beoordeeld werden door iemand vanuit de universiteit hier. Ik ben denk ik nog nooit zo zenuwachtig geweest voor het geven van een les, op de fiets naar stage kreeg ik bijna de neiging om mezelf voor een auto te gooien; alles om maar niet die les te hoeven geven haha. Dit alles kwam niet omdat ik het idee heb dat ik niet kan lesgeven, maar omdat mijn begeleidster nogal beangstigend is. Maar ondanks veel stress, communicatieproblemen en hier en daar een klein meningsverschil over het lesgeven heb ik ze toch allemaal voldoende afgerond en daar ben ik stiekem wel een beetje trots op. :D
Verder ben ik druk bezig mijn onderzoek over de periode van het staatstoezicht in Suriname (zoek maar op Google wat dat is) af te ronden, want over twee weken moet dat af zijn. Gelukkig hebben Lotte en ik daarna een week lang tijd om hiervan bij te komen want we gaan naar Curaçao!!! ZO VEEL ZIN :D :D !! Dat wordt een week lang zon, zee, strand, drankjes, en natuurlijk lekker eten haha. Suriname is echt een geweldig land maar ik mis soms toch echt wel even het kunnen zwemmen in een blauwe zee in plaats van in een bruine rivier waar af en toe een piranha wel eens een stukje uit iemand voet hapt.
Ook gaan Lotte en ik de 30e naar Matapica om daar te kijken hoe schildpadden eieren leggen op het strand. We hebben al veel geweldige verhalen gehoord van mensen die hier al zijn geweest, dus ik kan niet wachten om het nu zelf te kunnen zien!
Heel veel meer spannends heb ik op dit moment niet te vertellen, dat bewaar ik wel even voor mijn volgende blog ;)

Liefs,

Mandy.

  • 21 Mei 2014 - 21:26

    Anita:

    Haha ik lees `meningsverschil`en `eindelijk vakantie zon zee strand ` :-P haha je bent in Suriname hoor ! en meningsverschil ? had ik graag bij willen zijn. Maar wat weer super mooie dingen op het schema en wel even een stempel scoren in Curaçao voor je paspoort. Ik zag die foto van dat kindje met een hap uit zijn voet brrrrrr echt een hap bah nee dat is geen fijn zwemwater Hier in de Oldemeijer heb je daar geen last van.
    Heel veel plezier en dikke kusssssssssss Mam x

  • 22 Mei 2014 - 11:34

    Titia:

    Ik had jou wel eens op die fiets op weg nar je examenlessen willen zien!
    Het aftellen kan beginnen! Maar eerst nog succes met het afronden van je onderzoek en veel plezier op Curaçao.
    Ondertussen wachten we hier op de uitslag van het eindexamen van Harmina: duimen.......
    Groetjes, Titia

  • 23 Mei 2014 - 18:48

    Ben Hagemeijer:

    Mandy kun je niet een paar van die schilpadden mee, voor hier in de vijver.Een stukje strand is gauw gemaakt En in tijd van nood, in plaats van Oma soep, schipadden soep.Maar dat zal Nikkie niet goed vinden. Mandy geniet nu nog zo veel als mogenlijk is het is zo weer voorbij En dan moet je weer aan de bak (niet dat je nu op vakantie bent !!!!!)
    Groeten van Opa en Oma en een paar dikke kussen
    Grr aan de anderen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 8233

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 December 2013

Suriname

Landen bezocht: